Hvorfor enda et sommerstevne?

Geir Loftesnes

Neste uke arrangeres den tredje Åpen Himmel Sommerfestivalen – hvorfor startet vi i det hele tatt med dette?

Kort fortalt

Vi så et voksende ønske om å samle menighetens folk og nettverk til en felles sommerhappening, i stedet for å være spredt på mange ulike konferanser eller sommerstevner. Vi hadde tro på å være sammen om sommeren og at dette vil generere noe viktig og godt for menigheten ellers i året.

Være oss selv

Blant alle festivaler og sommerstevner som allerede finnes, var ikke vår plan å finne på noe radikalt annerledes eller originalt, men å være oss selv og ta det livet vi lever med inn i en sommerfestival. Her kunne både menighetens egne folk, de som er en del av vårt menighetsnettverk Agenda 1 og andre som ønsker å ha del i vårt menighetsliv, bli med. På mange måter kunne sommerfestivalen bli som et herlig sommer-slektstreff!

Vi har fra starten av vært opptatt av å sammenholde et sterkt fokus på å søke Guds nærvær og se Hans rikes nedslag blant oss, samtidig som vi ville ha et tydelig fokus på å leve misjonalt som mennesker og menigheter. Altfor ofte ser vi at disse to dimensjonene bli isolert fra hverandre. Målet med sommerfestivalen var altså å legge til rette for at mennesker i alle aldre, fra hele Norge og alle ulike kirkesamfunn kunne møte Gud og bli sendt ut til å bety en forskjell i sine nærområder.

For alle generasjoner

Vi ønsker alltid å gi alle generasjoner det beste! Derfor har det fra starten av vært et eget opplegg for ulike aldersgrupper, slik det også er ellers i menigheten. Samtidig som vi og er opptatt av å finne felles møtepunkt for å være sammen som et flergenerasjonsfellesskap.

De to første årene med Åpen Himmel Sommerfestival har vært en stor suksess, og vi forventer at det blir minst like bra om et par uker – velkommen til å bli med eller å stikke innom om du er i nærheten. Plutselig blir livet ditt forvandlet…

For påmelding og informasjon, trykk her!