Blogg /

En Gud som gir

Snarere enn hva vi trenger når kriser inntreffer, bør vi også spørre hvem vi trenger.

Leter etter Gud vet hva

«Folk har ikke sagt nei til Gud, de vet bare ikke hvordan han ser ut».

Fokus?

La oss være ærlige: 2021 har ikke startet slik vi ønsket oss, hverken personlig eller som menighet.

Hvordan ruster du deg for 2021?

Når vi i mindre grad kan planlegge hva vi skal i 2021, blir det desto viktigere å spørre hvordan vi ruster oss for det 2021 bringer.

Stavanger, verdens lys?

Kan en spøk fra Mimir Kristjánsson si noe sant?

Forfatter
27.10.2020

Under overflaten

Dystre tall om kristen tro skal få utfordre oss som kirke og Jesus-etterfølgere, men ikke ta fra oss frimodigheten.

Trump eller Biden?

Å riste på hodet av Donald Trump er en enkel øvelse. Kanskje vi heller skulle stille noen selvransakende spørsmål?

Høyesterett avslår anken fra Arne Viste

IMI-kirken er skuffet over at Høyesterett avslår anken fra Arne Viste. Situasjonen blir stadig verre for de 3000 lengeventende asylsøkerne.

Fra respons til retning

Med Korona ble mye endret veldig raskt. Men hvordan endrer denne tiden oss på lang sikt?

Bønn og faste: Gud holder ikke avstand

Et viktig redskap for å høre Guds stemme inn i en urolig tid.

Skuffet over at Arne Viste-anken ble avvist

-Vi er overrasket over utfallet. Vi hadde håpet at lagmannsretten ville sett inn på grunnlovens rolle i spørsmålet.

Nytt, spennende samarbeid signert!

I dag har vi signert en avtale som gjør at studenttilbudet vårt gjør et kvantesprang!

Hvem oppdrar hvem?

- Du vaska ikkje henda, pappa!

Kristen-nerding eller kroppsbygging?

Mangfold er en forutsetning for modenhet.